یکی از گام های مهم برای ارتقاء یک وب سایت و کسب رتبه های اول برای آن در موتور جستجو گوگل، تعیین کلمات کلیدی مناسب می باشد. پس انتخاب کلمات کلیدی مهم ترین مرحله برای شروع در روند های مرتبط با سئو می باشد. اگر متخصص سئو درک درستی از کلمات کلیدی مهم برای یک وب سایت نداشته باشند، امکان ارتقاء دادن وب سایت در موتورهای جستجوگر گوگل ناممکن است.می توانید تعیین کلمات کلیدی را به شرکت های معتبر سئو در مشهد بسپارید تا بتوانید کمکی در راستای رشد کسب و کار اینترنتی خود کنید.

در این مقاله به اهمیت تعیین کلمات کلیدی و روش های جستجوی آن پرداخته شده است بنابراین تا انتها همراه ما باشید.

 

اهمیت کلمات کلیدی در وب سایت چیست؟

شاید برایتان سوال شده باشد که چرا باید به تحقیق و بررسی کلمات کلیدی برای یک وب سایت پرداخت. در پاسخ این سوال باید گفته شود که هدف گوگل ارائه دادن خدمات مناسب و بهتر به کاربران می باشد. هنگامی که کاربری یک عبارت را در کادر جستجو گوگل وارد می کند ربات های گوگل سعی در ارائه بهترین نتیجه را به کاربر دارند. بنابراین هر اندازه شما پاسخگوی نیاز و خواسته های کاربران باشید و بتوانید سوال های آن ها را به بهترین نحو ارائه دهید، شانس بیشتری را دارید تا در رتبه های برتر گوگل قرار بگیرید.

کاربران برای جستجوی نیاز ها و سوالات خود، از عبارات و کلمات مختلف و متعددی استفاده می کنند. حالا اگر شما قادر به یافتن و انتخاب بهترین کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود شوید سبب بهبود رتبه و افزایش سئو وب سایت خود می شوید.

در این راستا ابزار هایی را وردپرس عرضه کرده است تا شما به عنوان صاحب یک وب سایت بتوانید از آن برای بررسی کلمات کلیدی برتر استفاده کنید.

 

بهترین ابزار های انتخاب و بررسی کلمه کلیدی

اگر وب سایتی دارید و تمایل دارید برای افزایش و ارتقاء سئوی آن از کلید واژه های مرتبط استفاده کنید، می توانید از ابزارهای مختلفی که برای بررسی کلمات کلیدی طراحی شده اند، کمک بگیرید.

خوشبختانه در حال حاضر ابزار ها و روش های متعدد و گوناگونی وجود دارند تا به شما کمک کنند. مراحل جستجو و تحقیق کلمات کلیدی را به بهترین نحو انجام دهید. برخی از مهم ترین ابزارهای بررسی کلمات کلیدی در ادامه ذکر شده است:

  • Google Trends

یکی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی ابزار گوگل ترندز می باشد که با استفاده از آن شما می توانید کلمات کلیدی پرتکرار و جذابی را در بین کاربران پیدا کنید. در واقع گوگل ترندز به بررسی سرچ های کاربران پرداخته و با ارائه نموداری به شما نشان می دهد که کاربران چه کلمات و عباراتی را بیشتر جستجو کردند.

  • Google Suggestion

یکی دیگر از این ابزارها، خود موتور جستجو گوگل است. شما می توانید به آسانی از طریق موتور جستجوگر گوگل، جستجوی های مهم و پرتکرار افراد را پیدا کنید. برای انجام این کار فقط لازم است تا یک کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار یا وب سایت خود را سرچ کرده و به پیشنهادات جستجوی گوگل توجه کنید. در حقیقت این نتایج، جستجوهای پر تکرار کاربران می باشد و شما می توانید از آن ها به عنوان کلمات کلیدی برای Seo wordpressخود استفاده کنید.

  • Google Ads

این ابزار یکی از محبوب ترین ابزارهای گوگل می باشد. این ابزار برای ارائه تبلیغات در بستر اینترنت استفاده می شود و یکی از کاربردهای مهم آن تحقیق کلیدواژه می باشد.

همان طور که اطلاع دارید تبلیغات گوگل یکی از بخش های حرفه ای برای بازاریابی دیجیتال می باشد که توسط همین شرکت ارائه می شود. البته شما با استفاده از این ابزار می توانید فعالیت های مهم دیگری مانند به وجود آوردن کمپین های دیجیتال، بررسی کردن آمار ترافیک وب سایت و … را نیز انجام دهید.

یکی دیگر از بخش های کاربردی این ابزار، پیشنهاد دادن کلمات کلیدی است که توسط ابزار Google Keyword Planner انجام می شود. همچنین شما می توانید داده های دقیقی را مربوط با انتخاب کلمات کلیدی از این بخش به دست بیاورید. با استفاده از ابزار Google Ads می توانید لیست جامع و کاملی از کلمات کلیدی مشابه و مربوط به موضوع دلخواه تان را پیدا کنید.

 

جمع بندی

در این مقاله به ارائه بهترین ابزارهای بررسی و جستجوی کلمات کلیدی پرداخته شد. اگر برای کسب و کار خود، وب سایتی را راه اندازی کرده اید باید هدفی را تعیین کنید تا با این هدف گذاری بتوانید در راستای جستجو و بررسی کلمات کلیدی گام بردارید.

اگر تازه کار هستید باید بدانید که مهم ترین معیاری که باعث پیشرفت سئوی یک وب سایت می شود. انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با موضوع وب سایت می باشد بنابراین باید در انتخاب کردن آن دقت زیادی کنید.