ساندویچ پانل‌ها بر اساس کاربری و ظرفیت‌های مدنظر طراحی و تولید می‌شوند. برای آن‌ها می‌شود چهار دسته اصلی تحت عنوان دیواری، سقفی، سردخانه‌ای و کلین روم در نظر گرفت هر کدام کاربرد خود را دارند. اما از نظر جنس عایق میانی و جنس ورق باید گفت انواع ساندویچ پانل شامل موارد زیادی می‌شود. پشم سنگ، پشم شیشه، پی وی سی، پلی استایرن، پلی اورتان و … موادی هستند که در ساخت لایه عایق میانی ساندویچ پانل‌ها استفاده می‌شوند. در مورد لایه بیرونی هم از ورق‌های گالوانیزه، آلوزینک، استیل، آلومینیوم، فایبرگلاس و مقطع بتن استفاده می‌شود. ضخامت و جنس هر کدام از لایه‌ها متناسب با کاربری و محل نصب ساندویچ پانل‌ها تغییر می‌کند. برای بررسی مشخصات هر کدام از این ساندویچ پانل‌ها به صفحه مربوط به همان نوع ساندویچ پانل مراجعه کنید.

https://panelbaron.ir

کاربرد ساندویچ پانل

ازانواع ساندویچ پانل در دفاتر کارگاهی، صنایع برودتی، سرویس بهداشتی، درمانگاه صحرایی، ساخت انواع سوله، ساختمان های اداری و هتل ها، کانکس، مدارس و درمانگاههای سیار، خانه های سیار و کاروان ها، استخرهای سرپوشیده و سالن های ورزشی، نمازخانه و محیط آموزشی، سازه فلزی و … استفاده می شود.

انواع ساندویچ پانل دیواری

انواع مختلفی از ساندویچ پانل دیواری به صورت پانل‌های پیش‌ساخته موجود هستند که برای اجرای دیوارهای ساختمان‌ها استفاده می‌گردند. انواع ساندویچ پانل دیواری را می‌توان در انواع مختلف طبق کاربرد و سلیقه مشتری تولید کرد. این ساندویچ پانل‌ها به صورت سفارشی توسط مشتری انتخاب و طبق نظر و سلیقه مشتری در اندازه، جنس و ضخامت مطابق با کاربرد سازه مورد نظر تولید می‌گردند.
بهترین و مطمئن‌ترین راه برای انتخاب ساندویچ پانل مشورت با کارشناسان ما است. زیرا این امر باعث می‌شود که با توجه به تجربه و علم این اشخاص در مورد ساندویچ پانل، بهترین نوع را با در نظر کردن کاربری و اقلیم پیشنهاد دهند. همچنین در انتخاب ساندویچ پانل به بودجه مشتری و سلیقه و طرح مورد نظر او نیز توجه خواهد شد.
انواع پانل دیواری مزیت‌ها و قابلیت‌های فوق العاده‌ای دارند. مقاومت بالا و وزن سبک از اصلی‌ترین ویژگی‌های این مصالح ارزشمند می‌باشند. در ادامه به اختصار توضیحی درباره انواع گوناگون ساندویچ پانل دیواری خواهیم داد.

قیمت ساندویچ پانل

بررسی ۳ عامل که در قیمت ساندیچ پانل موثر هستند:

  1. نوع ورق: ورق‌های گالوانیزه و آلوزینک به عنوان لایه‌های رویی پانل به کار می‌روند و این پوشش با کیفیت متفاوتی تولید می‌شود و قیمت متفاوتی هم دارند.
  2. کیفیت تزریق فوم در لایه میانی: اگر این فوم‌ها به صورت اصولی و بدون ذره‌ای هوا در لایه میانی ساندویچ پانل تزریق شوند، در این صورت یک پانل باکیفیت تولید می‌شود و به مراتب قیمت این نوع پانل‌ها بالاتر است.
  3. نوع پانل: قبل از خرید، باید نوع پنل را مشخص کنید. به طور مثال پانل سقفی به دلیل گام‌های بلند از پانل دیواری گران‌تر است. 

نصب انواع ساندویچ پانل

هنگام نصب ساندویچ پانل، برای زیرسازی از پروفیل‌ استفاده می‌شود. ابتدا نصاب با توجه به ابعاد موردنظر زیرسازی را انجام می‌دهد. سپس بعد از جوشکاری اتصال پروفیل‌، جایگذاری ساندویچ پانل‌ انجام می‌شود.

هنگام نصب ساندویچ پانل باید به نکات زیر توجه داشته باشیم:

      1. از پیچ واشر دار مخصوص استفاده کنیم و به ارتفاع پیچ‌ها نیز توجه داشته باشیم.
      1. جهت کاهش پرت پانل به محل قرار گرفتن آنها دقت کنیم.
      1. به فاصله بین ستون‌ و ارتفاع پانل دقت کنیم.
      1. درزبندی پانل‌ توسط چسب مخصوص پلی‌یورتان انجام می‌شود.